Druk, druk, druk...


Hallo allemaal en dankjewel voor je geduld!


Het is een tijd geleden dat op mijn blog gepost heb maar ik heb niet stil gestaan: nieuwe opdracht (36 uur per week) logo ontwikkelen (zie hieronder!), website maken (komt er aan) én content ontwikkelen voor verschillende trainingsprogramma’s. Heerlijk maar ook veel en omdat ik mijn tijd alleen maar éénmalig uit kan geven, dient iets anders uit te vallen om hier ruimte voor te maken. Wat het veld had moeten ruimen? Aandacht voor mijzelf; dat voel ik nu in mijn lijf, zo als een collega coach ooit zei: PHPD (pijntje hier, pijntje daar).

Daar wil ik nu op ingaan: hoe zorg jij goed voor jezelf in deze tijd?

Meningen lopen hierover erg uiteen: de ene zegt een routine ontwikkelen,  de andere zegt tijd nemen om te ontspannen en weer een ander zegt: focus op dingen die voor jou belangrijk zijn. Maar natuurlijk sluiten de ene aanpak de andere niet uit, alleen wordt het nog meer wat jij “wil” doen.
Een alternatief heb ik in de prachtige tool uit Maaike’s Helmer boek NIETS gevonden: stel jezelf de vraag MOET IK DIT NU DOEN?

Zo simpel, zo doeltreffend, chapeau! Zij steelt voor om het op de volgende manier te doen:

v  MOET ik dit nu doen?
v  Moet IK dit nu doen?
v  Moet ik DIT nu doen?
v  Moet ik dit NU doen?
v  Moet ik dit nu DOEN?
Voor mij maakt deze vraag echt een verschil, misschien ook iets voor jou? Veel plezier en goede gezondheid toegewenst! Hartelijke groet,


 



No comments:

Post a Comment